tiistai 13. tammikuuta 2015

Jostain pitää aloittaa...

Ensimmäinen tekstini. Ikinä. Blogissa.

Tänään... Tällä päivämäärällä...
Yksi unelmani toteutui.
Elisa Kirja julkaisi tänään e-kirjana romaanini Media Sudet.


Aloitin kirjoittamisen 2004. Siis "vakavan" kirjoittamisen.
Tietenkin olen kirjoittanut lähes läpi elämäni, mutta vuonna 2004 naputtelin ensimmäiset rivit 128 megatavun muistikulle Sanomatalon neljännessä kerroksessa, silloisen Nelosen Talousuutisten editissä.
Se teksti kasvoi käsikirjoitukseksi nimeltään: Hyvä Tyyppi.
Sitä ei koskaan julkaistu ja hyvä niin. Teksti on huono, tarina ontuu ja loppusivuilta paistaa minun malttamattomuus, halu päättää koko kertomus.
Mutta siitä oppi.

Media Sudet -käsikirjoitusta aloin kirjoittaa vuonna 2007 ja ensimmäinen versio valmistui 2009.
Olen saanut arviolta kymmenen hylkäyspäätöstä eri kustantajilta, mutta ne eivät (ehkä kahden ensimmäisen jälkeen) ole saaneet minua pettymään, saati luovuttamaan.
Hyvä niin, sillä tässä sitä ollaan. [hymy, leveä sellainen]
Ja tästä on hyvä jatkaa.

Olen onnellinen.

 https://kirja.elisa.fi/ekirja/median-sudet

Kannen on suunnitellut aina loistava: Boris Stefanov.
Kiitos rakkaalle vaimolleni, joka joutui lukemaan käsikirjoituksiani ja
teki korjausehdotuksia ja kertoi mielipiteensä suoraan.
Kiitos Tuija Lassila, samoista syistä, kiitos, kiitos, kiitos...
Kiitos Sari Tikkanen, ensimmäinen ystävä, joka on koskaan lukenut räpellyksiäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti